دانشنامه

  • صفحه اصلی
  • دانشنامه
  • مهمترین نکات سئو داخلی سایت
image

مهمترین نکات سئو داخلی سایت


فاکتورهای بسیاری بر کسب جایگاه و موفقیت در سئو موثر هستند ولی هنگامی که در حال نوشتن یک مقاله یا افزودن صفحه ای جدید به سایت خود هستیم تمرکز ما بر روی استفاده از کلمه کلیدی در بخش های مهمی از صفحه است.قبل از شروع به نوشتن باید عباراتی که کاربران برای رسیدن به پاسخ جستجو میکنند را شناسایی کرده و متناسب با نیاز آنها محتوای خود را تهیه کنیم، پس اولین قدم برای تهیه یک محتوای جدید در نظر گرفتن نیاز کاربران، انتخاب کلمات کلیدی هدف و تعیین عنوان مناسب برای آن است. پس از این مرحله بهتر است این عبارات هدف را در فضاهای مهمی از صفحه استفاده کنیم تا موتورهای جستجو نیز به خوبی موضوع مقاله را درک کنند.

در این مقاله از دنیای هوشمند به  10  نکته کلیدی سئو داخلی سایت میپردازیم :


1- عنوان صفحه (تگ TITLE)

 عنوان سئو در هیچ جای  صفحه به کاربر نمایش داده نمیشود ولی هنگامی که ربات های گوگل مقاله شما را بررسی میکنند از این متن برای نمایش سایت شما در نتایج جستجو استفاده خواهند کرد.

 تگ TITLE

 عنوان صفحه علاوه بر آنکه فضایی مناسب برای قرارگرفتن کلمه کلیدی شماست، ابزار خوبی برای جلب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک نیز خواهد بود. این فضا که معمولا محدود به 70 کاراکتر است به شما اجازه میدهد تا شانس انتخاب شدن توسط کاربران را افزایش دهید.

2-  تگ H1

  به عنوان مثال در نظر بگیرید که مقاله ای با کلمه کلیدی هدفِ “آموزش سئو” نوشته اید. بسیاری تصور میکنند که همین عبارت میتواند عنوان مناسبی برای صفحه باشد ولی با کمی تغییرات جزئی میتوان جذابیت آن را برای کاربران افزایش داد که در زیر به آن اشاره کرده ایم :


  1. آموزش رایگان سئو
  2. آموزش صفر تا صد سئو رایگان
  3. آموزش سئو پیشرفته
  4. آموزش سئو به زبان ساده


هرچقدر ادبیات نوشتاری  شما به مخاطبین مقاله نزدیک تر بوده و کلماتی که به کار میبرید پاسخ بهتری برای نیاز آنها باشد شانس شما برای کسب جایگاه و انتخاب توسط کاربر بیشتر خواهد بود.

 تگ H1 فضای مناسبی برای بخش بندی محتوا و کمک به خواننده برای درک بهتر موضوعات مطرح شده در مقاله است. ربات های گوگل نیز به این موضوع توجه داشته و از همین فضاها برای شناسایی موضوع صفحه و تعیین کلمه کلیدی آن استفاده میکنند. و البته اینکه تگ  H1 از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا که بالاتر از هر محتوایی در دید کاربر قرار گرفته است.

خیلی بعید است  که شما مقاله ای در مورد “آموزش سئو” بنویسید ولی در عنوان اصلی اشاره ای به آن نداشته باشید در نتیجه به کارگیری کلمه کلیدی در هدینگ اصلی امری اجتناب ناپذیر است. 

3-  تگ های H2 تا H6

 تگ های H2 تا H6                

 مهمترین وظیفه این تگ ها  کمک به کاربر برای مرور سریع محتواست. اگر عنوان های در نظر گرفته شده برای این بخش ها جذاب باشند احتمال آنکه کاربر آن بخش خاص را مطالعه کند بیشتر خواهد بود.

در حال حاضر مقالات تخصصی عموما بیش از 1000 کلمه هستند در حالیکه بیشتر کاربران حوصله کافی برای مطالعه دقیق این حجم از محتوا را ندارند. اگر بخش بندی محتوا به درستی انجام شده و عنوان های جذابی برای هر بخش تعیین شود کاربران این فرصت را خواهند داشت تا به جای مطالعه همه مقاله به سرعت محتوای  مورد نیاز خود را پیدا کرده و مطالعه کنند.

4-  مفهوم کلیدی به جای کلمه کلیدی

تا چند سال پیش یکی از فاکتور های مهم سئو تکرار کلمات کلیدی در متن بود , اما با توجه به زیاده روی استفاده در این کار گوگل اهمیت کمتری به این فاکتور داد و الگوریتم های گوگل مفهوم کلیدی را جایگزین کلمات کلیدی کردند.

در حقیقت گوگل مفهوم بین کلمات "دیجیتال مارکتینگ" و " بازاریابی دیجیتال" و "بازاریابی محتوا" و همینطور زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ و کلمات پیرامون آن را متوجه میشود و نیازی به تکرار کلمه "دیجیتال مارکتینگ" نیست .

5-  آدرس صفحه کوتاه و با مفهوم باشد  

یکی از نکات مهم در آدرس URL  این است که از آدرس های ترجیحا کوتاه و با مفهوم استفاده شود ,   کوتاهی آدرس باعث میشود هم آدرس توسط گوگل راحت درک شود و هم اینکه کاربر بهتر این آدرس را به خاطر بسپارد. و در بخش دوم مفهوم آدرس بسیار حائز اهمیت است زیرا حضور کلمات کلیدی هدف در آدرس صفحات میتواند به درک گوگل از موضوع اصلی آن کمک کند.

6-  توضیحات متا (متا دیسکریبشن)

توضیح متا متنی است که در گوگل به کاربران نمایش داده میشود و دقیقا حکم ویترین سایت شما را دارد و و این هنر نوشتاری شما را میطللبد که با بهترین تیتر تبلیغات برای صفحات سایتتان کاربران را ترغیب به ورود به آن صفحه کنید .

7-  متن جایگزین تصویر (ALT)

 هرچقدر ارتباط محتوا با تصاویر بیشتر باشد رضایت کاربران و درک آنها از مفهوم مقاله افزایش می یابد. به یاد داشته باشید که متن جایگزین تصاویر نیز بخشی از محتوای صفحه هستند که در دید کاربران نبوده ولی توسط ربات های گوگل آنالیز میشوند. کاربران با مشاهده هر تصویر میتوانند مفهوم و پیام آن را به خوبی دریافت کنند ولی در حال حاضر ربات های گوگل قادر به تشخیص موضوع همه تصاویر و ارتباط آنها با متن مقاله نیستند در این شرایط بهترین کار برای درک تصویر  توسط گوگل متن جایگزین یا Alternative Text است .

 8-  لینک دهی داخلی و خارجی

یکی از نکات مهم لینک دهی بین صفحات داخلی است که باعث میشود ارتباط موثری بین صفحات داخلی شما ایجاد شود که البته باید این نکته را در نظر داشت که لینک سازی های داخلی تنها زمانی ارزشمند هستند که میان دو صفحه با موضوع مرتبط ایجاد شده باشند و کاربران برای کلیک بر روی آن اشتیاق داشته باشند .

لینک سازی خارجی نیز یکی از فاکتور های مهم سئو برای گوگل است , فرض کنید یک مقاله ترجمه شده از  سایت " MOZ" منتشر کرده اید و در آخر مقاله لینک سایت منبع را گزاشته اید که این کار باعث بالا رفتن اعتبار شما در نظر گوگل و کاربران میشود . والبته لینک دهی در بین مقاله نیز میتواند باعث شودکه کاربران سایت به راحتی مسیر مطالعه و تحقیق خود را ادامه دهند و  همینطور ربات های گوگل به درستی موضوع مقاله شما و ارتباط آن موضوع را درک میکنندو با استفاده از تکنیک های سئو خارجی میتوانید رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید.

9-  حضور کلمه کلیدی در پاراگراف اول 

مخاطب امروز کم حوصله است، در همان چند خط اول باید مشخص کنید که موضوع این مقاله چیست و در آن به چه موضوعاتی پرداخته میشود. با همین توضیح ساده در می یابیم که چند کلمه اول یا همان پاراگراف نخستِ مقاله اهمیت ویژه ای برای کاربران و در نتیجه گوگل خواهد داشت. به همین دلیل اشاره به موضوع اصلی مقاله و استفاده از کلمه کلیدی هدف در این فضا میتواند به درک گوگل از مفهوم مورد نظر شما و البته اطمینان آن از کیفیت محتوای ارائه شده کمک کند.

به عنوان مثال شما مقاله ای با عنوان " تکنیک های سئو خارجی " در سایت خود منتشر کرده اید ، شروع مقاله باید به این شکل باشد :


سئوی خارجی یا به اصطلاح سئو off page مجموعه اقدامات خارج از سایت است که با هدف افزایش بازدید وب سایت توسط مخاطبان مورد نظر از موتورهای جستجو انجام می‌شود

 10- استفاده از المان بصری

اول اینکه باید به این نکته اشاره کرد که  برای گوگل کیفیت محتوا مهم است نه نحوه نمایش آن  در حقیقت هدف از.استفاده از المان های بصری مانند تغییر رنگ، بولد کردن، لیست های شمارشی و غیر شمارشی  تاثیر مستقیم بر خوانایی متن ,افزایش رضایت کاربر و افزایش زمان حضور او در صفحه است که این تکنیک در صورتیکه به درستی انجام نشود تاثیر معکوسی خواهد داشت، اگر صرفا با هدف سئو و بر روی کلمات کلیدی انجام شود اعتماد کاربر به شما از دست میرود و احتمالا اعتبار محتوا از نظرش کاهش می یابد.

 

جمع بندی 

در این مقاله از دنیای هوشمند به زبان ساده مهمترین نکات سئو داخلی سایت توضیح داده شده و تمامی نکات مهم سئو داخلی سایت به صورت تفکیک شده بیان شد . و امیدوار هستیم که با در نظر گرفتن مهمترین نکات سئو داخلی سایت  توانسته باشیم به شما کمک کنیم تا در روند بهبود سئو سایت خود موفق باشید .



بهترین شرکت سئو



  

تعداد نظرات : 1

  1. هیدرپناه

    سلام لینک سازی توی مقاله چدر باید باشه ؟ مثلا توی یه مقاله سه هزار کلمه ای

    سروش ارجاعی

    با سلام دوست عزیز با در نظر گرفتن اینکه لینک سازی داخلی بسیار مفید هست ولی باید تناسب آن در محتوا رعایت شود که هم از لحاظ گوگل مشکل ساز نباید و هم از لحاظ کاربران

واتساپ
پاسخگوی سوالات شما هستیم
واتساپ
پاسخگوی سوالات شما هستیم