CRM چیست ؟
CRM مخفف (Customer Relationship Management) به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد و به تکنولوژی و فرآیندهایی اشاره دارد که سازمان ها و شرکت ها برای مدیریت مخاطبین و روابط داخل و خارج(مانند مشتریان) از آن استفاده می کنند.
یکی از ماموریت های مهم هر نرم افزار CRM یکپارچه سازی داده ها بوده که به موجب آن می توان از پراکندگی های اطلاعات جلوگیری کرد و دسترسی به تمامی اطلاعات را ساده و کاربردی تر از همیشه برای کاربران به ارمغان آورد.
امروزه آنچه از سی آر ام یاد می شود، بیشتر به معنی نرم افزار CRM و تکنولوژی آن است. اما در کل هر استراتژی که باعث بهبود کیفیت ارتباط با مشتریان قدیمی ، حال حاضر و جدید شود CRM گفته می شود.
ویژگی های نرم افزار CRM دنیای هوشمند
- ثبت و بایگانی مکانیزه اطلاعات اعم از مشتریان ، پیگیری ها ، فروش ها و ....
- ارائه یک ابزار قدرتمند برای منظم کردن و سریع تر کردن پیگیری ها
- اعلام هوشمند پیگیری ها و جلوگیری از فراموشی آنها
- نظارت کامل و حرفه ای از تمام فعالیت های سازمان