دانشنامه

  • صفحه اصلی
  • دانشنامه
  • VoIP چیست و چه مزایایی دارد؟ + [ تفاوت VoIP و تلفن ثابت ]
image

VoIP چیست و چه مزایایی دارد؟ + [ تفاوت VoIP و تلفن ثابت ]

تلفن VOIP چیست ؟

VoIP برگرفته از Voice over internet protocol که با نام IP تلفني نيز از آن ياد مي‌شود، که امکان برقراری و دریافت تماس تلفنی از طریق اینترنت را می‌دهد.در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتي، فناوری VoIP تماس‌ها را با استفاده از همان اتصال پهنای باند اینترنت ارائه شده توسط روتر یا شبکه Wi-Fi منتقل می‌کند و می‌‌توانید از طریق کامپیوتر، تلفن هوشمند یا تبلت خود تماس بگیرید یا به تماس‌های ورودی پاسخ دهید. از آنجا که برای برقراری تماس می‌توانید از هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت دارد استفاده کنید، دیگر نیازی به خرید تجهیزات اضافی نیست.


  VOIP


کاربرد VOIP چیست ؟
متداولترين کاربرد VoIP براي استفاده در ادارات، سرويس‌هاي تلفني مبتني بر اينترنت است که با محوريت يک سوئيچ تلفن انجام مي‌شود. با استفاده از فناوري فوق، استفاده‌كنندگان مي‌توانند همچنان داراي يك شماره تلفن باشند. در چنين مواردي ممكن است از يك آداپتور نيز استفاده گردد. آداپتور فوق اين امكان را دراختيار استفاده‌كننده قرار خواهد داد تا بتوانند از يك تلفن معمولي نيز استفاده نمايند.
در زمان استفاده از سرويس فوق، مخاطب شما متوجه اين موضوع نخواهد شد كه شما از فناوري VoIP استفاده مي‌نمایيد و قادر به تشخيص دقيق تفاوت سرويس فوق نسبت به يك تلفن سنتي نمي‌باشد.


کاربرد voip

VoIP چگونه می‌تواند مفید واقع شود ؟

VoIP می‌تواند یک ارتباط اینترنت استاندارد را به یک روش رایگان برای برقرای ارتباطات تلفنی در هر جای دنیا تبدیل کند. فقط کافی است هزینه ISP را بپردازید. این امر شما را قادر می‌کند که برقراری ارتباط خط تلفن ثابت معمولی را به طور کامل کنار بگذارید. VoIP قابلیت این را دارد که روش کار سیستم‌های تلفنی را کاملا متحول کند ، تلفن VoIP همچنین از کنفرانس صوتی ویدئویی، صندوق صوتی مجازی، فکس آنلاین و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند که در تلفن‌های سنتی ارائه نمی‌شود. شرکت‌های زیادی هستند که راه اندازی و پشتیبانی VoIP ارئه می‌دهند و پیوسته هم در حال افزایش هستند.


تلفن voip

 VoIP چگونه كار مي‌كند ؟
در فناوري VoIP ابتدا، صداي ديجيتال‌شده و در بسته‌هاي اطلاعاتي قرار مي‌گيرد و پس از ارسال در مقصد مجددا به صوت تبديل مي‌گردد. با ذخيره اطلاعات به فرمت ديجيتال مي‌توان بر روي آن كنترل بهتري را اعمال نمود. مثلا مي توان آن را فشرده کرد، مسير آن را تعيين نمود و يا به يك فرمت جديد ديگر تبديل کرد.
از آنجایی که استفاده از VoIP نیازمند پهنای باند بالایی است، برخی کاربران بر این تصورند که در صورت استفاده از VoIP تمام پهنای باند آنها گرفته میشود و دیگر پهنای باندی برای انجام کارها با اینترنت نمی‌ماند و سرعت اینترنت آنها کاهش می‌یابد. در حالی که این تفکر اشتباه است. چرا که مرکز ISP شما میزان پهنای باند اختصاص داده شده به VoIP را کنترل می‌کند و شما میتوانید همزمان با استفاده از VoIP از سایرامکانات اینترنت استفاده کنید.

تفاوت VoIP و تلفن ثابت سنتی

در زمان استفاده از خطوط تلفن ثابت ، کاربران عملا هزینه زمان استفاده شده توسط شرکتی که مدیریت خط را برعهده دارد،‌ پرداخت می‌نمایند و هر اندازه که بیشتر با تلفن صحبت نمایند هزینه بیشتری را نیز می‌بایست پرداخت نمایند. علاوه بر این، نمی توان بطور همزمان با بیش از یک شخص گفتگو نمود.
 در فناوری VoIP می توان هر زمان و با هر شخص گفتگو نمود. کافی است که در آن مقطع زمانی سایر افرادی که شما می‌خواهید با آنان گفتگو نمایید نیز به اینترنت متصل شده باشند. مکالمه برقرار شده تا زمان دلخواه می تواند ادامه یابد. علاوه بر این، می‌توان در یک زمان با چندین نفر گفتگو نمود. در زمان گفتگو با سایر افراد و بطور همزمان می توان با آنان داده‌ای (نظیر تصاویر، نمودارها و تصاویر ویدیوئی) را نیز مبادله نمود.


تفاوت voip  و تلفن ثابت



 مزایا و امکانات سیستم  VOIP :


 1- سیستم تلفن گویا (IVR)
2- انواع مسیریابی تماس‌ها
3- توزیع خودکار تماس (ACD)
4- همگام‌سازی با نرم‌افزارهای CRM
5- ضبط مکالمات
6- فکس آنلاین
7- سیستم گزارش‌گیری تماس‌ها
8- اپلیکیشن موبایل
9- صندوق صوتی
10- کنفرانس صوتی و تصویری
11- انتقال تماس (Call Forwarding)
12- ایجاد دفترچه تلفن
13- دسترسی از طریق Softphone
14- امکان جابجایی خطوط
15- مقیاس‌پذیری بالا
16- مراحل نصب سریع و آسان
17- پشتیبانی ۲۴ ساعته  


جمع بندی
اگر هنوز برای راه اندازی voip تردید دارید پیشنهاد می کنیم از خدمات مشاوره رایگان ویپ (VoIP) دنیای هوشمند استفاده کنید. کارگروه ما در تمامی مراحل مشاوره، برآورد،
نصب و راه اندازی voip  در کنار شما خواهند بود. پرسنل آموزش دیده و با تجربه ما در تمامی این مراحل در کنار شما هستند تا بهترین راهکار و تجهیزات متناسب با نیازهای شما و سازمانتان را راه اندازی نمایید.


پشتیبانی voip

 






تعداد نظرات : 1

  1. سروش ارجاعی

    با سلام دوست عزیز ، بله شرکت دنیای هوشمند پشتیبانی voip رو انجام میده ، برای هماهنگی میتونید با شماره 91003474-071 در تماس باشید .