هزینه طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی ( سایت فروشگاهی ) چقدر است ؟
قیمت طراحی سایت فروشگاهی اولین چیزی است که برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی به ذهنتان خطور میکند در حقیقت یکی از دلایلی که بسیاری از افراد به سراغ راه اندازی فروشگاه اینترنتی میروند آن است که هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی نسبت به راه اندازی یک مغازه مبلغ بالایی نیست و نیازی به سرمایه گذاری کلان ندارد.
شما باید در مرحله نخست راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و بررسی هزینه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی بدانید که پرسونای مخاطب و یا همان مشتریان شما چه کسانی هستند، در واقع با مشخص شدن بازار هدف میتوانید به صورت تقریبی محاسبه کنید که هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر خواهد بود.
به عنوان مثال شما اگر بخواهید بازار هدف خود را تمامی قشرهای جامعه در نظر بگیرید و یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا راه اندازی کنید نیازمند صرف هزینههای بسیاری هستید تا بتوانید محصولات خود را خریداری و انبار کنید، تعداد زیادی از افراد را در اختیار داشته باشید و غیره.
اما اگر هدف شما همکاری در فروش یا بازار هدفی کوچکتر مانند فروش یک کالای خاص است، مشتریان شما کمتر شده و به همان نسبت هم هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی برایتان کمتر خواهد شد. درصورتی که شما نیز علاقمند به اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستید، از شما دعوت میکنیم تا در ادامهی این مقاله از "دنیای هوشمند" با ما همراه باشید تا بصورت دقیق تمام هزینه های ساخت یک فروشگاه اینترنتی را با هم مرور کنیم.
قیمت طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟
قیمت طراحی سایت فروشگاهی یک هزینه ثابت و سراسری برای همه نخواهد بود. این هزینه تا حد زیادی بستگی به روشی که شما برای طراحی فروشگاه تان انتخاب میکنید دارد. همچنین مواردی مثل گستردگی محصول، امکانات و قابلیتهایی که قرار است در اختیار مشتریان قرار دهید، تعداد بازدیدهای روزانه و … همگی در هزینه نهایی که برای ایجاد فروشگاه پرداخت خواهید کرد، موثر است.
روش های مختلفی برای طراحی سایت فروشگاهی وجود دارند که ممکن است تا کنون اسم خیلی از آنها را شنیده باشید.
اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم سه روش برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد که هر کدام شرایط و مزایا و معایب خودشان را دارند؛
۱- طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی
۲- طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس
۳- استفاده از سایت ساز (فروشگاه ساز)
نکته مهمی که پیش از معرفی روشها باید به آن اشاره کنیم، فرآیندهایی است که شما برای فعالیت در فضای کسب و کار آنلاین باید با آنها آشنا باشید. از زمانی که ایده راه اندازی چنین فروشگاهی به ذهنتان برسد تا زمانی که اولین درآمد را از آن کسب کنید چنین مراحلی را در پیش خواهید داشت:
۱- ایجاد فروشگاه اینترنتی
۲- مدیریت، بروزرسانی و پشتیبانی آن
۳- بازاریابی و تبلیغات برای جذب مخاطب و مشتری
پیش نیاز های لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست ؟
هاست (سرور یا میزبان سایت) :
همانطور که برای عرضه محصولاتتان و معرفی به مشتریان در یک فروشگاه فیزیکی نیاز به یک مغازه دارید، برای معرفی آنها در دنیای اینترنت نیز، به یک فضا به نام هاست نیاز خواهید داشت. هاست یا هاستینگ، فضایی برای میزبانی عکسها، کدها و اطلاعات سایت شماست که در سرورهای یک شرکت خدمات دهنده خواهد بود. شما میتوانید این فضا را برای مدت مشخصی (ماهانه یا سالانه) از این شرکتها تهیه کنید.
دامنه (دامین یا آدرس اینترنتی) :
مشتریان شما در کسب و کار فیزیکی، شما را با آدرس مغازه تان به یاد خواهند آورد. دامنه یا دامین در فضای اینترنت همان آدرس فروشگاه مجازی شما خواهد بود. برای شروع کارتان حتما نیاز به خرید یک دامنه دارید که باتوجه به نوع پسوند میتوانید آنها بصورت یکساله پنج ساله تهیه کنید.
انواع روش های طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی چیست ؟
1- هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی به روش کدنویسی
اولین روش این است که شما فروشگاه آنلاین خودتان را به یک مجموعه یا شخص سفارش دهید تا با کدنویسی بصورت صفر تا صد، تمام امکانات و قابلیت های مورد نظرتان را پیاده سازی کنند. کیفیت سایت خروجی ای که تحویل خواهید گرفت بسته به تکنولوژی مورد استفاده در پروژه تان و میزان مهارت و توانایی طراح و برنامه نویس متغیر خواهد بود. برای سفارش برنامه نویسی یک فروشگاه اینترنتی با امکانات استاندارد ، باید بودجهی حداقل 50 میلیون تومانی و مدت زمان ۲ الی ۶ ماهه را در نظر داشته باشید. به علاوه هزینه های جاری سالیانه مثل فضای هاست + دامنه و پشتیبانی را نیز به آن اضافه کنید.
مزایا : طراحی امکانات سایت دقیقا بر اساس نیاز و خواسته شما - امنیت بالا در مقایسه وردپرس
معایب : هزینه بالا - وابستگی به تیم طراح - مدت زمان پیاده سازی بالا
2- هزینه طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس
سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک برنامه رایگان برای راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی میباشد که شما با صرف زمان نسبتا کمی خودتان میتوانید به نحوه کار با آن آشنا شوید و یا از یک طراح سایت بخواهید فروشگاه اینترنتی شما را با این پلت فرم طراحی و آماده کند. هزینه راه اندازی یک سایت وردپرسی توسط یک طراح سایت حدودا مابین 9 تا 18 میلیون تومان است که این هزینه معمولا بسته به نوع کار متغیر است
مزایا : تنوع قالبها و افزونه ها - هزینه راه اندازی پایین
معایب : سرعت پایین در مقایسه با سایر روشها - محدودیت گسترش و توسعه در آینده
3- هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی با استفاده از سایت سازها (فروشگاه ساز)
سایت ساز به صاحبان کسب و کارهای اینترنتی این امکان را میدهد که بدون داشتن مهارت در زمینه طراحی سایت بتوانند یک سایت اینترنتی داشته باشند. در این زمینه کافی است تنها دستور العملهایی را که برای راه اندازی فروشگاههای اینترنتی به شما توسط سایت ساز، گفته میشود، اجرا کنید. سایتهای بسیاری در این زمینه وجود دارند که به صورت آنلاین امکان ایجاد سایت فروشگاهی را فراهم میکنند.
البته این روش هم مانند دیگر روشها معایبی دارد که مهمترین آن وابسته کردن کامل شما به شرکت ارائه دهنده سایت ساز است. این وابستگی موجب میشود تا سرمایه لازم برای فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار شما بسیار بالا برود.
برای مثال راه اندازی یک فروشگاه پیشرفته با استفاده از سایت ساز معمولا سالانه 10 میلیون تومان است و شما این مبلغ را پرداخت میکنید تا شرکت ارائه دهنده سایت ساز به شما خدمات بدهد.
هزینه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی و هزینههای جانبی فروشگاه اینترنتی استفاده از سایت ساز با توجه به نوع فروشگاهی که انتخاب میکنید؛ متفاوت خواهد بود.
مزایا :
1- قیمت کمتر و اقتصادی بودن
2- عدم نیاز به دانش فنی و مهارت خاص
3- عدم نیاز به اخذ درگاه بانکی برای پرداخت
4- سرعت بالای دسترسی به پنل کاربری
5- سادگی و سهولت کار با پنل
6- دریافت پشتیبانی 24 ساعته
هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی با استفاده از شرکتها یا اشخاص
شما باید تصمیم بگیرید که طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به شخص یا شرکت سومی بسپارید و هزینه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی و هزینه مجوز فروشگاه اینترنتی را به این شخص سوم پرداخت کنید.
در طراحی که توسط شرکتها با استفاده از برنامه نویسی انجام میشود، اگر شرکت مد نظر شما فروشگاه را از پایه کد نویسی کند و یک سایت اختصاصی با برنامه نویسی برای شما ایجاد کند حداقل 50 میلیون تومان به بالا هزینه برای شما خواهد داشت. البته این رقم بسیار متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد.
اگر شرکتی برای شما با وردپرس اقدام به طراحی سایت کند، هزینه مجوز فروشگاه اینترنتی و سرمایه لازم برای فروشگاه اینترنتی معمولا از 8میلیون تا 15 میلیون تومان خواهد بود. بنابراین در این دو روش برون سپاری کد نویسی یا سیستم محتوایی مبتنی بر وردپرس هزینهها برای شما بیشتر از زمانی خواهد بود که خودتان این دو شیوه را انجام دهید ، اما قطعا انجام کار توسط شرکت ها با پشتیبانی بهتر و مطمئن تر خواهد بود .
هزینههای بعد از طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی
علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، هزینههایی مانند عکس برداری و طراحی گرافیکی تصاویر محصولات ، پشتیبانی سایت، آموزش سایت، کسب نمادها و هزینه مجوز فروشگاه اینترنتی، تبلیغات سایت، سئو و بهینه سازی آن هم هزینههایی هستند که طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی به همراه خواهد داشت.
البته نباید فراموش کنید که پرداخت این هزینهها و سرمایه گذاری در آنها موجب موفقیت سایت فروشگاهی و کسب و کار شما خواهد شد. در مقابل درآمد یک فروشگاه اینترنتی هم میتواند تمامی این هزینهها را جبران کند و این درآمد به عوامل مختلفی مانند معروف بودن فروشگاه، رضایت داشتن مشتریان از فروشگاه، میزان فروش و سود فروش هر کالا و موارد دیگر بستگی دارد. به هر میزان سایت شما شناخته شدهتر شود درآمد بیشتری هم کسب خواهید کرد.
جمع بندی
انتخاب این که چگونه فروشگاه اینترنتی خود را طراحی و راه اندازی کنید به عهده خودتان است اما انتخابی که میکنید میتواند روی آینده کسب و کار شما تاثیر بگذارد. هر کدام از این روش ها معایب و مزایایی دارند که با بررسی آن ها میتوانید بهترین انتخاب را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید.ما در شرکت دنیای هوشمند با تیمی متخصص و مجرب با ارائه مشاوره و دموی رایگان انواع فروشگاه اینترنتی ، به شما تضمین میدهیم که بهترین کارایی و مقرون به صرفه ترین قیمت را به شما ارائه میدهیم و حتی بعد از پایان کار نیز با شما خواهیم بود .
تعداد نظرات : 1