دانشنامه

  • صفحه اصلی
  • دانشنامه
  • دامین آتوریتی چیست؟+[ راه های افزایش دامین آتوریتی ]
image

دامین آتوریتی چیست؟+[ راه های افزایش دامین آتوریتی ]

 دامین آتوریتی (domain authority) یکی از رایج ترین و پایه ای ترین اصطلاحات سئو میباشد که محال است یک متخصص سئو آن را نشنیده باشد و با آن سروکار نداشته باشد، اما دامین آتوریتی دقیقا یعنی چه؟ برای هر کسی که سئو (بهینه سازی موتور جستجو) را انجام می دهد، مهم است که بداند در بین 200 فاکتور مختلف رتبه بندی در گوگل، اعتبار دامنه یکی از آنهاست. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که در واقع دامین اتوریتی چیست، چقدر برای رتبه بندی وب سایت شما اهمیت دارد و چگونه می توانید آن را تقویت کنید. 

دامین آتوریتی چیست؟

 اعتبار دامنه نخستین بار توسط وب سایت MOZ برای رتبه بندی سایت ها در موتور جستجو ایجاد شد. این امتیاز عددی بین 0 تا 100 است و با توجه به فاکتورهای زیادی تعیین می شود. هرچقدر این امتیاز بالاتر باشد، احتمال رتبه بندی آن سایت در گوگل نیز بیشتر خواهد بود. به نقل از سایت moz.com، دامین آتوریتی بر اساس داده های ابزار link explorer است که از ده ها عامل رتبه بندی در محاسبه دامین آتوریتی استفاده می کند. اعتبار دامنه در واقع از یک مدل یادگیری ماشینی برای یافتن بهترین الگوریتم استفاده می‌کند. الگوریتمی که بیشترین ارتباط را با سایت هایی که رتبه های برتر را دارند داشته باشد.  

اهمیت دامین آتوریتی

اهمیت دامین آتوریتی اولاً  الگوریتم‌هایی که گوگل برای تعیین رتبه‌بندی سایت در صفحات جستجو به کار می‌برد، از بهترین اسرار قرن بیست و یکم هستند. بنابراین، دامین آتوریتی یک توسعه مورد استقبال است چرا که درک درستی از نحوه رتبه بندی سایت ها توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو ارائه می دهد.  یک بار به یکی از دوستانم گفتم که موتورهای جستجو شباهت های زیادی با میدان های نبرد امروزی دارند. رقابت سخت است! باور کن.

با این حال، با دامین آتوریتی، می توانید یک نمایش قابل اعتماد از زمین نتیجه جستجو دریافت کنید. این به شما بینشی می دهد که چرا یک سایت در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر از سایت دیگر قرار می گیرد. در نتیجه، دانشی در مورد اقداماتی برای افزایش دامین آتوریتی خود کسب خواهید آورد. اگر بتوانید دامین آتوریتی خود را افزایش دهید، مطمئناً می توانید دید سایت خود را در چشم موتورهای جستجو افزایش دهید. مفهوم این است که شما می توانید رقبای خود را زیر نظر داشته باشید و همچنین جهش های بزرگی انجام دهید که به شما کمک می کند در رتبه بالاتری از آنها قرار بگیرید.

چگونه دامین آتوریتی سایت خود را بررسی کنیم؟

بررسی دامین آتوریتی سایت کار زیاد سختی نیست. از نظر من،دامین آتوریتی چیزی نیست که شما باید روی آن وسواس داشته باشید. با این حال، هر چند وقت یکبار نگاه کردن به آن ضرری ندارد. برای بررسی دامین آتوریتی سایت می توانید از سایت های moz و ahrefs استفاده کنید.

سایت moz: وارد این لینک شوید https://moz.com/domain-analysis و سپس آدرس سایت خود را وارد کنید سپس روی Analyze domail کلیک کنید تا آتوریتی سایت را نمایش دهد. همچنین می توانید از افزونه ماز را در مرورگر خود نصب کنید تا همیشه وارد سایت ماز برای بررسی دامین آتوریتی نشوید.

سایت ahrefs:  برای بررسی دامین آتوریتی سایت با ahref وارد این لینک شوید https://ahrefs.com/website-authority-checker و  آدرس سایت خود را وارد کنید. و سپس روی Check website authority کلیک کنید.

Domain Authority چگونه محاسبه می شود؟

 

وقتی نوبت به محاسبه دامین اتوریتی می‌رسد، ابزارهای مختلف از روش‌ خاص خود استفاده می‌کنند. همانطور که Moz بیش از 40 عامل مختلف برای دادن امتیاز DA به شما ابه کار می برد.
 اما مهمترین عوامل عبارتند از:

 

  • MozRank: تعداد وب‌سایت‌هایی را که به یک صفحه لینک می‌دهند را می‌شمارد. همچنین به کیفیت این وب سایت ها نگاه می کند.
  •  پروفایل بک لینک: این شامل لینک های داخلی و خارجی از صفحه است. بنابراین، اگر پست شما به وب‌سایت‌های معتبر لینک بدهد و همچنین توسط سایت‌های معتبر دیگر لینک شده باشد، امتیاز خوبی کسب خواهید کرد.
  •  Root Domains: هنگامی که Moz به پروفایل بک لینک شما نگاه می کند، به تعداد بک لینک های منحصر به فرد نیز توجه می کند. فرض کنید 100 لینک دارید اما از یک وب سایت. Moz این را به عنوان 1 روت دامنه در نظر می گیرد. بنابراین، دریافت بک لینک از وب سایت های مختلف بسیار مهم است.
  •  MozTrust : قابل اعتماد بودن وب سایت هایی را که به صفحه شما پیوند می دهند بررسی می کند. به عنوان مثال، اگر پیوندی از یک صفحه وب دانشگاه، سایت دولتی یا یک سایت سازمان بزرگ دریافت کنید، امتیاز بالایی کسب خواهید کرد.
  •  ساختار سایت و کاربر پسند بودن: برای دستیابی به DA بالا، باید مطمئن شوید که ساختار سایت شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل برای خزیدن صفحات شما آسان است و همچنین باید یک تجربه کاربری عالی برای بازدیدکنندگان خود ارائه دهید.

 

دامین آتوریتی خوب چند است؟

 عوامل زیادی برای محاسبه دامین اتوریتی وجود دارد. اما برای اینکه به شما ایده بدهیم، وب سایت هایی مانند گوگل، اپل یا مایکروسافت دارای DA بالایی (بین 95 تا 100) خواهند بود.

 از طرف دیگر، اگر وب سایت شما جدید باشد، DA شما پایین خواهد بود (احتمالا بین 10 تا 20). همچنین باید بدانید که اگر DA سایت شما بین 20 تا 30 باشد، مقدار عددی آن سریعتر از سایتی رشد می کند که دامین اتورتی آن بین 70 تا 80 است. سایت ها از نظر دامین اتورتی مغمولا به دسته های زیر تقسیم می شوند: 

  •  زیر 30 ضعیف است
  •  30 تا 40 کمتر از حد متوسط است
  •  40 تا 50 متوسط
  •  50 تا 60 خوب
  •  60 تا 70 خیلی خوب
  • بالای 80 عالی

 نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که DA به شما کمک می کند عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو پیش بینی کنید. بنابراین، بهتر است از آن برای مقایسه با سایر وب سایت ها در SERP استفاده کنید و سپس سعی کنید DA خود را برای رتبه بالاتر افزایش دهید. 

چگونه دامین آتوریتی خود را افزایش دهیم؟

گرفتن امتیاز بالاتر دشوار است. بنابراین، به راحتی می توان از 1 به 20 رفت و این ردیف پایین تر از مقیاس است. رفتن به  محدوده 40 تا 60 سطح دیگری از چالش است. افزایش دامین آتوریتی خود به محدوده 70-100 بسیار دشوارتر است ولی غیر ممکن نیست. بنابراین، به جای افسوس خوردن در مورد اینکه چند سایت دیگر خیلی بالاتر از شما هستند، خود را آماده کنید. می‌خواهم مراحل مطمئنی را با شما در میان بگذارم تا دامین آتوریتی شما را به سرعت افزایش دهد.

روی سئوی خارجی سایت خود کار کنید

سئو خارجی به فعالیت هایی اطلاق می شود که خارج از وب سایت شما انجام می شود. از نظر تاکتیک های خارجی، برای بازاریابی موثر سایت شما و دستیابی به مخاطبان گسترده تر طراحی شده اند. یک تاکتیک سئوی خارجی که ارزش خود را ثابت کرده است، دسترسی به اینفلوئنسرها است. این شامل تماس با نهادهای معتبر (کسب و کار و افراد) و درخواست از آنها برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما است. یکی دیگر از جنبه‌های نفوذ اینفلوئنسرها شامل دسترسی به سایت‌های معتبر و درخواست از آنها برای لینک به یک پست با کیفیت است که به آنها مرتبط است. البته آنها فقط در صورتی محتوای شما را به اشتراک خواهند گذاشت که استاندارد خاصی داشته باشد. با این حال، اگر آنها محتوای شما را به اشتراک بگذارند، به این معنی است که شما توجه فالوورهای آنها را جلب خواهید کرد.

حرکت دیگری که به نظر دست کم گرفته می‌شود، پیوستن به انجمن‌های گفتگوی مرتبط و پاسخ دادن به سؤالات در سایت‌های <پرسش و پاسخ> است. این سایت ها برای موتورهای جستجو و افرادی که به اطلاعات نیاز دارند، قابل احترام هستند. نقش شما پاسخ دادن به سوالاتی است که به جایگاه شما مربوط می شود و همچنین به شرکت کنندگان فعال در بحث تبدیل می شوید. در اصل، شما خود را به عنوان یک مرجع در آن صنعت قرار می دهید. همچنین، لینک هایی به پست‌های سایت خود اضافه کنید که مرتبط با سؤال پرسیده شده است.

ایجاد بک لینک های با کیفیت

بک لینک ها بالا یکی از جنبه های سئوی خارجی است، اما ارزش ذکر جداگانه ای دارد. مفهوم ساده این است که دریافت بک لینک سایت های معتبر به وب سایت شما باعث افزایش دامین آتوریتی شما می شود. لینک گرفتن از یک سای با آتوریتی بالاتر باعث می شود آترویتی سایت شما نیز افزایش یابد. سایت‌هایی را پیدا کنید که در صنعت شما رهبران فکری محسوب می‌شوند و از آنها بخواهید به سایت شما لینک بزنند. یکی از راه‌های مطمئن برای رسیدن به این هدف، نوشتن پست‌های مهمان برای سایت‌های معتبر در جایگاه شما است. کاری که شما در اصل انجام می دهید این است که در ازای یک بک لینک با کیفیت، یک پست با کیفیت به آنها بدهید. با بک لینک های خوب، ترافیک ارجاع بیشتری برای شما به ارمغان می آورد، همچنین دید بیشتر و دامین آتوریتی افزایش می یابد. راه دیگر، ایجاد محتوای درجه یک است که چنین سایت هایی بخواهند به آن لینک دهند. همچنین می‌توانید با آنها تماس بگیرید و از آنها بخواهید که به هر یک از پست‌های شما که به نظر آنها لینک ارزشمند و مرتبط با مخاطبانشان است، لینک دهند. هر کدام را که انتخاب کنید، نتیجه این است که یک بک لینک با کیفیت بالا مطمئنا به رشد دامین آتوریتی شما کمک می کند.

بهترین روش برای افزایش دامین آتوریتی با بک لینک ها

سئو طلوع بهترین بک لینک ها برای مشتریان خود ارائه می دهد. در صورت نیاز به بک لینک، به صفحه خرید بک لینک از سئو طلوع مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. همه بک لینک های یجاد شده توسط سئو طلوع، بصورت دائمی، طبیعی و قوی می باشند که باعث افزایش دامین آتوریتی سایت و ارتقای کلمات کلیدی می شود.

انجام حسابرسی های لینک

عملکرد حسابرسی لینک این است که لینک های فعلی خود را بررسی کنید تا مشخص شود آیا آنها برای سلامت سایت شما مفید هستند یا خیر. به طور کلی،حسابرسی لینک به شما کمک می کند:

  • لینک هایی را پیدا کنید که ترافیک را به سایت شما ارسال می کنند.
  • لینک های پرخطر، لینک های ضعیف و قوی ترین لینک ها را شناسایی کنید.
  • نحوه بهبود استراتژی کلی لینک خود را بیابید.
  • بدانید کدام قسمت های وب سایت شما بیشترین لینک های ورودی را می کشند و کدام بخش ها عقب مانده اند.

می گویند پیشگیری بهتر از درمان است. بهتر است زودتر حسابرسی لینک انجام شود زیرا لینک های بد جریمه هایی را به همراه دارند. یک حسابرسی کامل لینک ها، لینک های نامطلوب را آشکار می کند، و شما می توانید آنها را رد کنید. برای افزایش مؤثر دامین آتوریتی خود، باید از لینک های بدی مانند طاعون سیاه اجتناب کنید. لینک هایی که عموماً بد در نظر گرفته می شوند عبارتند از:

  • لینکی از سایت‌هایی که هنگام وارد کردن آدرس‌های اینترنتی، هشدار ویروس را فعال می‌کنند.
  • لینکی از سایت های اسپم
  • لینک هایی از سایت‌هایی با محتوای عجیب و غریب و سایت‌هایی که فساد اجتماعی را ترویج می‌کنند.

با این حال، باید اشاره کنم که لینک بد و لینک بی کیفیت کاملاً یکسان نیستند. در واقع، شما باید اجازه دهید برخی از لینک ها باقی بمانند، حتی اگر به نظر کیفیت پایینی داشته باشند. این به این دلیل است که سایتی که لینک با کیفیت پایینی دارد ممکن است در راه صعود باشد، و حذف چنین لینکی باعث می‌شود که آینده را از شما بگیرد. برخی از ابزارهایی که می توانید برای بررسی بک لینک های خود استفاده کنید عبارتند از جستجوی گوگل و  Moz حسابرسی لینک را به طور منظم انجام دهید و شاهد رونق دامین آتوریتی خود باشید.

برای افزایش دامین آتوریتی خود صبور باشید

به همان اندازه که همه ما دوست داریم امتیازهای دامین آتوریتی ما یک شبه خیلی زیاد شود، ولی حقیقت اینطور نیست. دامین آتوریتی یک سایت ممکن است هر چیزی باشد، اما یک لوبیا جادویی نیست. افزایش دامین آتوریتی محصول اقدامات استراتژیک انجام شده در یک دوره زمانی قابل توجه است. 

تعداد نظرات : 0