دانشنامه

  • صفحه اصلی
  • دانشنامه
  • موفق ترین استراتژی سئو برای افزایش ترافیک در سال ۲۰۲۲
image

موفق ترین استراتژی سئو برای افزایش ترافیک در سال ۲۰۲۲

همه میدانیم که اصول اساسی سئو همواره یکسان است، اما برخی تغییرات می‌تواند روی آن اثر بگذارد. به‌عنوان‌مثال به‌روزرسانی در الگوریتم موتورهای جستجو و تکامل روند جستجو، روی بهینه سازی در صفحات وب تأثیر دارد.


ترند های استراتژی سئو در سال 2022

 موارد زیر ترندهای برتر 2022 سئو هستند : 

  1. هسته حیاتی وب گوگل (Core Web Vitals)
  2. قابلیت مهم “People also ask”
  3. ترکیب کلمات کلیدی
  4. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
  5. نرم افزارهای بهینه سازی محتوا
  6. داده‌های ساختاریافته
  7. محتوای طولانی
  8. رعایت اصول سئو
  9. توجه به اهمیت کاربر در موتورهای جستجو
  10. موتور جستجوی جدید

۱. بهینه سازی بخش Core Web Vitals

 یکی از بزرگ‌ترین تغییرات طی چند سال گذشته، به‌روزرسانی تجربه صفحه (Page experience) بود. این مورد که اکنون یکی از فاکتورهای اصلی برای رتبه‌بندی در گوگل است، توسط هسته حیاتی گوگل قابل گزارش است. فاکتور Core Web Vitals معیارهای زیر را بررسی می‌کند:

 

  • Largest Contentful Paint یا LCP: مدت زمان بارگیری محتوای اصلی صفحه
  • First Input Delay یا FID: مدت زمان پاسخ به اولین تعامل کاربر با صفحه وب سایت
  • Cumulative Layout Shift یا CLS: تعداد تغییرات طرح‌بندی اتفاقی صفحه

 

بهینه‌سازی با توجه به Core Web Vitals یا همان هسته حیاتی گوگل در صفحات وب سایت شما نسبت به سایر مواردی که بررسی می‌کنیم بیشترین تأثیر را دارد. به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۲ شاهد گسترش خدمات ارائه‌دهندگان خدمات سئو در زمینه تجربه صفحه و هسته حیاتی گوگل هستیم. به همین دلیل، باید حتماً از یک تیم متخصص سئو برای بهبود صفحات وب خود کمک بگیرید. اگرچه این بهینه‌سازی به کمک گرفتن از افراد متخصص نیاز دارد، اما استفاده از ابزارهای رایگان زیر می‌تواند برای شما مفید باشد:

 

گوگل سرچ کنسول:

 در گوگل سرچ کنسول قابلیتی تحت عنوان “Experience” وجود دارد که می‌تواند صفحات را از نظر استانداردهای هسته حیاتی گوگل بررسی کند. علاوه بر این، مواردی را که روی تجربه صفحه اثر بدی می‌گذارد، نشان می‌دهد.




PageSpeed Insight:


این ابزار علاوه بر بررسی فاکتورهای هسته حیاتی گوگل یا Core Web Vitals، گزارش‌هایی برای بررسی نحوه عملکرد صفحه برای کاربران را ارائه می‌دهد.



۲. ویژگی “People also ask”

 زمانی که کاربران عبارتی را جستجو می‌کنند، ویژگی “People also ask” گوگل برای حدود ۴۸.۶ درصد از آنان نمایش داده می‌شود. همه صاحبان وب سایت‌ها می‌خواهند در رتبه‌بندی SERP در جایگاه بالاتر قرار بگیرند.

 برای رسیدن به این رتبه‌بندی، باید بتوانید به سؤالات رایج مردم درباره حوزه کاری خود پاسخ بدهید. صفحات قرار گرفته در SERP را بررسی کرده و یا از ابزارهای جستجوی سؤالات و کلمات کلیدی استفاده کنید. قرار گرفتن این سوالات در H2، H3 و یا H4 برای رتبه بندی مؤثرتر است.


۳. ترکیب کلمات کلیدی

 توجه به کلمات کلیدی یکی از اصول اساسی سئو است. اما حالا زبان گوگل (NLP) پیشرفت کرده و بررسی هدف کلمات کلیدی پیچیده‌تر شده است. حالا دیگر اهمیت یک کلمه کلیدی از بین رفته و بیشتر تمرکز بر روی ترکیب کلمات کلیدی است. به این معنی که در سال ۲۰۲۲ دیگر محتوای صفحات وب شما برای چندین کلمه کلیدی بررسی و رتبه بندی می‌شود.

 به‌عنوان مثال، می‌توان ترکیب کلمات کلیدی را برای کلمه کلیدی “دیجیتال مارکتینگ” به صورت زیر نوشت:

 

  • دوره دیجیتال مارکتینگ
  • آموزش دیجیتال مارکتینگ
  • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
  • برنامه دیجیتال مارکتینگ


۴. تولید محتوا توسط هوش مصنوعی

در سال گذشته، مدل یادگیری ماشینی GPT-3 توسط OpenAI در دسترس کاربران قرار گرفت. در نتیجه این اقدام، ابزارهای هوش مصنوعی محتوای سئو افزایش پیدا می‌کنند. ابزارهایی مانند CopyAi، Headlime، Jarvis، و … از این جمله هستند. این ابزارها به تیم تولید کنندگان محتوا کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری به تولید محتواهای سئو شده بپردازند.  

 

تولید محتوا توسط هوش مصنوعی از نظر موضوع، عنوان و زیر عنوان، تگ متا، پاراگراف‌ها و کل ساختار مقاله، با تنها چند ورودی اختصاصی انجام می‌شود. البته بسیاری کارشناسان با حذف کامل نیروهای انسانی از بخش کپی رایتینگ مخالف هستند؛ اما استفاده از هوش مصنوعی برای شروع ایده بدی نیست.

برخی از مؤثرترین راه‌ها برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا را در زیر می‌بینیم.

 

  • پیدا کردن موضوع یا عنوان اصلی: اگر در انتخاب عنوان شک دارید و به دنبال موضوع محتوا هستید، ابزارهای هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند.
  • نوشتن تگ متا: ابزارهای برگرفته از هوش مصنوعی می‌توانند به شما برای نوشتن چندین تگ متا برای محتواهای متعدد کمک کنند.
  • نوشتن مطالب پیش‌نویس: تولید محتوا توسط هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین مطالب نوشته شده توسط انسان شود. اما می‌توان از آن برای نوشتن مطالب پیش‌نویس استفاده کرد.

 

۵. نرم افزار بهینه سازی محتوا

 استفاده از یک نرم افزار بهینه‌سازی محتوا می‌تواند به شما برای ایجاد یک محتوای باکیفیت و مفید کمک کند. چنین محتوایی می‌تواند از نظر رتبه‌بندی گوگل نیز جایگاه بالاتری کسب کند. این نرم‌افزارها بهینه‌سازی محتوا را با توجه به الگوریتم‌های NLP، کلمات کلیدی مناسب، کلمات کلیدی فرعی، کلمات مترادف و سؤالات رایج کاربران انجام می‌دهد. احتمالاً در سال ۲۰۲۲ شاهد گسترش بیشتر نرم‌افزارهای بهینه‌سازی محتوا خواهیم بود.

 

۶. داده‌های ساختار یافته‌تر

 ویژگی “Schema markup” واژگان بر اساس داده است که برای درک بهتر محتوای صفحات وب توسط گوگل مفید است. به این ترتیب محتواهای کاربردی و جذاب‌تری برای مخاطب نمایش داده می‌شود که احتمال کلیک بیشتری دارد.

 

کسب و کارهایی که از “Schema markup” بهره می‌برند، نسبت به رقبای خود از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردار هستند.

 

۷. محتوای طولانی

 اگرچه طولانی بودن محتوا یکی از فاکتورهای اصلی در رتبه‌بندی گوگل نیست، اما به سادگی می‌توان بین محتواهای طولانی و رتبه‌بندی بهتر آن یک ارتباط قوی را مشاهده کرد. این مسئله به این دلیل است که احتمالاً هرچه محتوا طولانی‌تر باشد، سیگنال‌های E-A-T (سرواژه‌ای برای تخصصی بودن، قدرتمند بودن و قابل اعتماد بودن یک محتوا) که به گوگل می‌گوید محتوای شما مفید و مناسب است را نشان می‌دهد.

 

۸. رعایت اصول سئو

 اگرچه الگوریتم‌های گوگل با تغییرات همراه بوده و نحوه عملکرد موتورهای جستجو تغییر کرده است، اما رعایت اصول سئو هنوز هم اهمیت دارد. در سال ۲۰۲۲ نیز باید موارد زیر را برای بهینه‌سازی متن از نظر سئو رعایت کنید.

 

  • کیفیت محتوا: محتوای شما باید به‌روز، درست و صریح، به‌روز و مفید باشد. همچنین با کلمات کلیدی آن نیز مرتبط باشد.
  • اصول سئو در صفحه وب: بهینه سازی عناوین متا، توضیحات متا، هدر تگ‌ها، عکس‌ها و بدنه اصلی متن محتوای صفحه را فراموش نکنید.
  • بک‌لینک‌ها: روی دریافت بک‌لینک‌ها از طریق وبلاگ‌نویسی کاربران مهمان، بازاریابی محتوا و … تمرکز داشته باشید.
  • اصول تکنیکال: به UI/UX صفحات وب توجه کرده و کیفیت آن‌را بالا ببرید.

 

۹. توجه به نقش کاربر در موتورهای جستجو

 توجه به نقش کاربر در موتورهای جستجو و اساس قرار دادن آن، یا همان دموکراتیک کردن جستجوها، در آینده اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. با توجه به تشخیص دقیق گوگل از کیفیت محتوا و تجربه کاربردی، نقش مرجع در آینده به اندازه قبل از اهمیت بالایی برخوردار نخواهد بود.


جمع بندی 

با وجود تمام تغییرات و به‌روزرسانی‌ها، در سال ۲۰۲۲ نیز باید همچنان به اصول سئو پایبند باشید. البته در کنار این اصول، باید به فناوری‌های جدیدی که به بهینه‌سازی استراتژی شما کمک می‌کند، توجه کنید. اغلب ابزارهای جدید به شما برای صرفه جویی در زمان و گرفتن نتایج بهتر کمک می‌کنند. 

تعداد نظرات : 0